کارشناسان

کارشناسان می گویند...

کارشناسان

کارشناسان می گویند...

اجزای کرکره برقی یا درب کرکره ای

درب کرکره ای یا کرکره برقی یکی از انواع درب اتوماتیک است که بدون دخالت دست باز و بسته شده و  نیازی به اپراتور ندارد. این درب ها اغلب در ساختمان های اداری، فروشگاه های زنجیره ای و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

کرکره برقی از دو بخش اصلی شامل تیغه و موتور تشکیل می شود. با این حال به منظور نصب درب کرکره ای یا کرکره برقی لوازم دیگری هم مورد نیاز است که در ادامه به بررسی آن ها نیز می پردازیم:

   اجزای درب کرکره برقی

  • چشم الکترونیک
  • کنترلر
  • موتور درب کرکره برقی
  • ریل
  • تسمه و فولی
  • سایر اجزای درب کرکره ای

سیستم کرکره برقی می تواند حد نهایی باز و بسته شدن درب ها را تشخیص دهد. در درب کرکره ای سرور موتور مورد استفاده قرار می گیرد. سرور الکتروموتوری است که با ارسال پالس های کنترلر، موجب می شود تا میزان چرخش به دقت قابل کنترل باشد.

در زمان نصب کرکره برقی، هنگامی که نصاب قصد تنطیم سیستم را دارد، کنترلر درب را باز و بسته می کند و جایی که به موتور فشار وارد می شود، محل باز و بسته شدن را در حافظه ذخیره می کند.

تسمه درب های کرکره برقی به شکل رفت و برگشت کار می کند و یک لنگه از درب ها به پایین تسمه متصل می شود و لنگه دیگر به بالای آن متصل می شودو. هنگامی که موتور به یک جهت می چرخد دو لنگه درب از هم دور می شوند و وقتی موتور به جهت دیگر می چرخد دو لنگه درب به هم نزدیک می شوند.

هنگامی که درب ها باید موقف شوند مثلا وقتی که درب ها در حال بسته شدن هستند و نزدیک است با هم برخورد کنند و یا هنگامی که کمی مانده که درب ها کاملا باز شوند، کنترلر، سرعت موتور را کاهش می دهد تا از وارد شدن فشار به سیستم جلوگیری کند و همچنین به کسی آسیب نرسد.

معمولا درب های کرکره ای یا کرکره اتوماتیک دارای دو چشم الکترونیکی مادون قرمز هستند که در بالای درب قرار می گیرند. چشم های مادون قرمز داخل فریم درب ها، به جهت محافظت از این که کسی لای درب نماند، تعبیه می شوند.

منبع: کنودر
http://ir.knodoor.com/electricalroleups/
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.